miercuri, 7 noiembrie 2018

Lege pentru Autostrada Moldova-Ardeal. Premieră sau o nouă păcăleală?

Cred că este pentru prima dată în istoria României când se dă o lege pentru a se construi un drum.
Normal, prima oară simți bucuria că votul PENTRU această Lege vizează construirea autostrăzii Moldova-Ardeal.
Foarte fain!
Oricât de mult urăști clasa politică nu ai cum să nu fii prins de euforie când auzi vestea. 

O șosea de mare viteză față de care ne punem toți speranțele că va scoate Moldova din sărăcie, că va atrage investitori străini mari și în această zonă, că ne va permite accesul normal către celelalte localități din țară.







Oricât de greu s-au construit autostrăzile în România, între Dobrogea și București este autostradă, în vreo doi ani se rezolvă toate problemele autostrăzii care va duce de la Sibiu până la Nădlac, în vreo doi ani se va circula pe autostradă de la Cluj la Sibiu sau de la Cluj la Timișoara, de la Târgu Mureș la Sibiu ori la Nădlac.

În tot acest timp, din niciun județ din Moldova nu se va ajunge pe autostradă nicăieri pentru că nu este construit niciun kilometru.

Potrivit proaspetei Legi votate și de deputații PSD și PNL din Botoșani, Guvernul are termen 4 ani să proiecteze și să construiască autostrada Iași-Târgu Mureș, cu mai multe surse de finanțare.

Și cred că este cazul să depășim momentul euforic.


loading...

În primul rând, cred că este o premieră ca o șosea, fie ea și de mare viteză, să fie construită prin Lege și nu prin Hotărâre de Guvern. 
Avem recent declarată neconstituțională Legea pentru înființarea mult anunțatului Fond Suveran de Investiții despre care Curtea Constituțională a spus că trebuie creat prin Hotărâre de Guvern, nu prin Lege. 
Dar care politician riscă să-și lipească imaginea de o contestare a constituționalității acestei legi? Va ataca Guvernul? Va contesta președintele Iohannis? Va fi vreun partid atât de cretin ca abordare politică încât să conteste această enormitate a democrației? Totuși, dincolo de necesitatea autostrăzii, să dai Lege pentru construirea ei? Păi Guvernul ce mai face? Urmează Lege și pentru terminarea lucrărilor de reabilitare a Teatrului Mihai Eminescu din Botoșani, începute prin 2013? De deschidere a Parcului Cornișa?

Parlamentul, cu toate partidele sale, înseamnă că nu are încredere în actualul Guvern și în viitoarele, care vor fi instalate prin votul partidelor politice, că ar avea vreo urmă de intenție pentru a construi autostrada Moldova-Transilvania.

Apoi, proiectul de lege pentru autostrada la care visăm cu ochii deschiși a primit aviz negativ de la Guvern și mă aștept ca la un moment dat să fie emisă o Ordonanță de Urgență pentru suspendarea efectelor unor articole din legea amintită, cum ar fi cel care obligă Executivul să construiască autostrada în 4 ani.
Eu, ca orice moldovean, aș vrea și lege dată de UE și SUA, de intervenția NATO, doar să se construiască în timpul vieții noastre, problema este că tot Guvernul României trebuie să facă asta.
Bogdan CALINIUC




Niciun comentariu:

Din Cluj cu trenul direct la Viena, la Botoșani cu drezina direct la ... Verești și atât

Cluj are linie directă cu trenul până la Viena. Și la Botoșani avem linie directă, cu drezina, până la ... Verești, după care aștepți de ...